Information
MBT-ledningen i samarbete med bl.a. Pingst Internationellt och Evangeliska Frikyrkan (EFK) vill inbjuda dig till MissionärsBarnsTräffen 2013. MBT vill bl.a. erbjuda missionärsbarn en plats att mötas på, stötta dem i anpassningen till Sverige och vara en länk mellan deras båda världar. Lägret kännetecknas en härlig gemenskap – en mötesplats mellan Gud och människor.
När
Årets läger börjar onsdag 17 juli och avslutas söndag 21 juli. (vecka 29)
Vi börjar på onsdag kl. 15.00 och avslutar på söndag kl. 13.00 med lunch. Första måltiden som ingår i avgiften är onsdag lunch kl. 12-14. Inga deltagare tas emot före onsdag. Incheckning från kl. 11.00 och framåt.
Lägeravgifter
Deltagaravgiften är för hela lägret, inklusive kost och logi:
10-12 åringar : 1160 kr
13-17 åringar : 1210 kr
18- åringar : 1210 kr
Dygnsavgift 350 kr.
Vid sen anmälan blir det krångel för oss som administrerar, så vi kommer ta ut förseningsavgift på 150 kr per person för anmälningar efter 17 juni.
Prishöjningen jämfört med förra året beror på att lägergården höjt sin avgift.
Anmälan = Registering & Betalning
Första steget till att bli anmäld är att registrera sig till årets läger. Det kommer inom snar framtid komma upp en länk här genom vilken man kan registrera sig till årets läger.
Därefter ska avgiften betalas. Betalning sker till BankGiro: 951-1049 (SPM), tydligt märkt med: ”MBT2013, deltagarens namn, födelseår”. Vid sen anmälan skall avgiften betalas vid ankomst till lägret, kontant. Anmälan och betalning i tid före lägret, även för deltagande enstaka dagar, besparar oss mycket extra arbete.
OBS: Senast 17 juni! Försenad anmälan, betalning eller oanmäld ankomst innebär extra utgifter och därför tillkommer förseningsavgift på 150 kr per deltagare.
FRÅGOR
Innan lägret: Lägerchef: Josef Dagson 073-9272313 eller mail ledning@mbt.se
Under lägret: Hjälmargården, Läppe, 643 95 Vingåker, telefon 0151-73 09 80, MBT-ledningsgrupp: ledning@mbt.se
Medverkan
Talare, lovsångsteam, själavårdare och andra ledare med erfarenhet av mission och missionärsbarn. Och så deltagarna själva förstås, i tävlingar, turneringar, karneval, mm. Glöm ej kläder och rekvisita!
Logi
I Hjälmargårdens lokaler.
OBS! Alla måste ta med lakan.
10-12 år: Bor samlat och kommer till viss del att följa ett speciellt program både i undervisning och övriga tider.
13-17 år: Bor i de mindre stugorna på området.
18 och uppåt: Bor i gamla huvudbyggnaden. Vi räknar med att kunna använda de äldre deltagarna i olika arbetsuppgifter.
Transport
Information om hur man tar sig till Hjälmargården smidigast kommer komma. Att åka tillsammans, eller ta lokalbussen från Hallsberg, Kumla, eller Örebro är vad vi rekommenderar.
Telefon
Om någon av deltagarna behöver ringa hem under veckan och inte har mobil så kan de kontakta någon av ledarna som hjälper dem kontakta föräldrarna.
Grundläggande regler
På grund av allergirisken är det ej tillåtet att ta med husdjur på lägret.
Innehav och/eller bruk av alkohol, tobak, eller droger under lägret, medför att lägerdeltagaren ovillkorligen skickas hem utan återbetalning av lägeravgiften.
Alla gemensamma samlingar är obligatoriska för deltagarna. Det finns gott om ”egen” tid i schemat.
Tillsammans
Be din hemförsamling att vara med i förböner för MBT-veckan. Kanske kan de även bidra till din lägeravgift! Det kommer läggas upp ett brev från oss som ni kan använda er av om ni vill be er utsändande församling sponsra er.
Dagsprogram
Dagsprogrammet innehåller bland annat undervisning med gruppdiskussioner, seminarier, happenings (glöm inte kläder från din världsdel till karneval) och kvällsmöten – vilka är obligatoriska för alla deltagare. Dessutom erbjuds många frivilliga aktiviteter såsom bad, drama, tävlingar, olika sporter m.m. Fyra mål god mat serveras varje dag. På söndagen avslutar vi med gudstjänst för alla deltagare och anhöriga klockan 11:00, därefter serveras lunch i matsalen (föräldrar kan köpa matbiljett på plats).
Visst ska det bli underbart att ses igen?!?!
Mvh ledningsgruppen